TOPorgók éjszakája 14 Km

Pázmándi TOPorgók éjszakája 1/2

2019. augusztus 03.

Az túránk indulási, érkezési helyszíne: Pázmánd, Buckó tanya.  GPS: 47.16277 18.39514

Adatok

Nevezési díj:        1500Ft/fő
Túraleírás itt. letölthető
Térkép itt. letölthető

Útvonal: Pázmánd Buckó tanya, Malom, Pázmánd forrás, Csúcsos-hegy (Nadap), Cseplek-hegy, Zsidó-hegy, Pázmánd Buckó tanya.

Pázmándi TOPorgók éjszakája valahogy így:

A Buckó tanyáról balra fordulunk a falu központ felé és a  P + jelzést követjük a malomig.

1. állomás MALOM.

Tovább a   P + jelzést   követve a faluba, a Gesztenye fasor (Zalka Máté utca) és a Fő utca sarkán található óvodáig.

2. állomás Buszmegálló. Pecsét a buszmegállóban, pontőr ezen az állomáson nincs.

Utána balra fordulva erősen lefelé, majd emelkedve haladunk tovább a Gesztenye fasoron (Zalka Máté utca).

3. állomás PÁZMÁND-FORRÁS
Szalagozáson erős kaptatón szőlők menti aszfaltra érünk, azon balra fordulunk, majd 100 m után jobbra. A szőlők között kanyarogva elérünk egy patakot, és a nem túl látványos hídon átkelve enyhén jobbra, szinte egyenesen fel tovább. Jobb kanyar, majd balra be a fák közé – még mindig a szalagozást követve - hamarosan elérünk az erdő aljába a vadvédő kerítéshez. Balra követjük a kerítés vonalát, és Kb. 50m múlva egy tábla balra térít minket. A messzeségben villogó piros fényt megcélozva, felkaptatunk a motokrossz pálya tetejére. Majd tovább fel, egészen a csúcsig.

4. állomás CSÚCSOS-HEGY  (csoki)

( a túra legszebb pontja, ha nem lennék bent a művházban, biztosan én lennék ITT a pontőr ) Lefelé a P∆ -ön, majd szalagozáson a műútig. Balra fordulva addig megyünk rajta, míg erős bal kanyart nem vesz a patakparti erdő sarkán. Kerékpárút tábla is lesz kitéve. Itt szalagozáson jobbra fordulunk az erdő széli földúton, majd balra kis hídon átkelünk a Cibulka-patakon. Ismét balra, majd pár méter után jobbra meredeken fel.

5. állomás CSEPLEK-HEGY.
Vissza a lejtőn, az aszfaltoson jobbra, 300m után megint jobbra a szőlők melletti földúton felfelé. A szőlők végénél jobbra, ki a murvás útig, azon balra egészen az útbaigazító tábláig. Ott jobbra be a fenyvesbe a P- jelzésen, majd a fák közül kiérve, balra tartva a csúcsig.

6. állomás ZSIDÓ-HEGY.
Kis tekergő, veszélyes sziklás ösvény. P- jelzés vezet le a
Buckó tanyáig. Kérem fokozottan figyeljenek

Gratulálunk, ön kellemesen elfáradt.

Frissen sütött Bécsis szendvics lessz mindenki jutalma.